Kaixo guztioi! Gaurkoa, martxoan 7an landu genuen metodologia baten inguruan natorkizue hitz egitera, proiektuetan oinarritutako metodologiari buruz, hain zuzen. Metodologia honek bere izenak dioen bezala, proiektuen bitartez burutzen dituzten ikaskuntzak dira, eta hauek hobeto ulertzeko Aingeruk eta Begoñak Bergarako Herri Eskolako bi proiektu erakutsi zizkiguten.
Lehenengo proiektua egutegi bat egitean zetzan. Urtero-urtero eskola horretako haurrek egutegi batean parte hartzen zuten, baina urte batean arazoren bat izan homen zuten, eta horren ondorioz, ezin izan zuten urteroko egutegia aurrera eraman. Hau kontuan izanda, irakasle bati bururatu zitzaiona honako hau izan zen: haurrek beraiek sorturiko egutegi bat izatea. Horretarako haur guztiek beraien proposamenak plazaratu zituzten ikaskide guztien aurreran, eta guztien aurrean erabaki zuten nolakoa izango zen beraien egutegia.
Bigarren proiektua berriz, futbolean oinarritutako proiektua izan zen, haurren artean oso gai ohikoa baitzen. Beraz, beraien interes hori aprobetxatu zuten futbolaren inguruko ezagutza zabaltzeko. Hori landu ahal izateko, honako jarduera hauek burutu zituzten: futbolaren inguruan ezagutzen zituzten kontzeptuen hiztegia; kamisetetan zenbakiak jarri zituzten, eta hala, zenbakiak ikasteko erabili zuten jarduera hau; patiora atera ziren futbol zelaiak zenbat neurtzen duen ikusi, eta era berean, neurriak ikasteko; eta azkenik, athleticen jokatzen duen futbolari bat joan zitzailen, baina mutila izan beharrean, Vanesa Gimbert joan zen, neskak ere futbolariak izan daitezkeela ikusteko.
Bestetik, gaurko
saioan, honako galdera hauek erantzuten ibili ginen binaka edo hirunaka:
- - Zer dakizu proiektuan
oinarritutako ikaskuntzaz?
- - Zer falta zaizu ikasteko?
- - Zeintzuk dira atera dituzun ideia
edo ikaskuntza nagusiak?
Lehenengo galderari
dagokionez, zenbait ideia atera genituen nire gelakideak eta nik. Hasteko, gai bat aukeratu behar da, eta
aukeratutako hori, arlo desberdinetan landu behar da, haurren interesekoa
delarik, eta nola ez haurrei egokitua. Proiektuen bitartez, zenbait gauza landu
ditzakegu: matematika, musika, plastika, gorputz adierazpena...
Gainera, uste dugu
ez dela zertan irakasleak aukeratutako gai bat izan behar, hau da, haurrek
beraien artean hitz egindako gairen bat izan daiteke. Metodologiari dagokionez,
askotarikoa izan daitekeela uste dugu eta hau aurrera eramateko behar izango
diren ordu kopuruak ere flexibleak izan beharko liratekeela uste dugu, gaia
lantzerako orduan askatasun gehiago izateko. Materiala ere kontutan hartu
beharreko zerbait dela uste dugu, hau guztiz baliagarri izan behar dela uste
dugu, eta nola ez, berrerabilia.
Azkenik, ikasleez
gain, irakasleek eta gurasoek ere paper garrantzitsu bat betetzen dute proiektu
bat aurrera eramateko. Irakasleen kasuan adibidez, haurren laguntzaileak,
ekintzen dinamizatzaileak eta gidariak izan daitezke; horretarako, haurrak
behatu, baliabideak eskaini eta koordinazio bat lortu beharko du.
Bigarren galderari
dagokionez, proiektu egokia zein den aukeratzea lan zaila iruditzen zaigu,
baita proiektua burutu ahal izateko metodologia ezberdinak eta aproposak
zeintzuk diren jakitea, teorian askotan esan baitigute, baina praktikan ez dugu
inoiz egiteko aukerarik izan eta. Bestetik, haurren artean talde lana sustatu
nahi izan ezkero, talde lan hori nola lortu genezakeen jakitea gustatuko
litzaiguke, eta nola egin genezake, haurrentzat, burutzen ari garen proiektua
baliagarri izatea.
Bukatzeko,
hirugarren galderari dagokionez, aurretik idatzi dugun guztiaz gain, konturatu
gara, proiektuaren hasieratik finkatzen dutela guztien artean amaierako
helburua zein izango den.
Hau izan da gaurko
guztia, eskerrik asko irakurtzeagatik!
No hay comentarios:
Publicar un comentario